t


Projekt "Młody Fotoreporter"- nabywanie umiejętności obserwacji i dokumentowania otaczającej rzeczywistości, kształtowanie postaw badawczych i twórczych młodzieży ponadgimnazjalnej z niepełnosprawnością intelektualną.
23.02.2011 r. - 23.09.2011 r..


Uzyskana dotacja Powiatu Kartuskiego - 4669 zł.


Główne cele, założenia i realizacja projektu

Jednym z głównych założeń projektu było praktyczne wykorzystywanie zdobytych wiadomości i umiejętności z zakresu budowy i działania kamery oraz lustrzanego aparatu cyfrowego przy utrwalaniu ruchomych i statycznych obrazów oraz podniesienie kompetencji społecznych osób niepełnosprawnych intelektualnie, ze szczególnym uwzględnieniem współdziałania w grupie, umiejętnego zdobywania informacji, prowadzenia konwersacji i dyskusji grupowej, redagowania krótkich tekstów oraz umiejętności swobodnej prezentacji własnych osiągnięć.


Projekt skierowany był do uczniów szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy (osoby z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz znacznym) wchodzącej w skład SOSW w Żukowie. Grupa liczyła 10 beneficjentów w wieku 18-23 lat. Pośrednio w realizację działań projektu byli zaangażowani pozostali wychowankowie i pracownicy naszego Ośrodka. W zajęciach warsztatowych uczestniczyli: fotoreporter, szkolny informatyk, a w wycieczkach edukacyjno-informacyjnych brali udział pracownicy telewizji lokalnej oraz gazety regionalnej, a także redakcja portalu internetowego oraz dziennikarz.

Jednym z głównych założeń projektu było praktyczne wykorzystywanie zdobytych wiadomości i umiejętności z zakresu budowy i działania kamery oraz lustrzanego aparatu cyfrowego przy utrwalaniu ruchomych i statycznych obrazów oraz podniesienie kompetencji społecznych osób niepełnosprawnych intelektualnie, ze szczególnym uwzględnieniem współdziałania w grupie, z najbliższym środowiskiem, umiejętnego zdobywania informacji, prowadzenia konwersacji i dyskusji grupowej, zadawania pytań, podejmowania decyzji, redagowania krótkich tekstów oraz umiejętności swobodnej prezentacji własnych osiągnięć. Umiejętności te zostały utrwalone w trakcie wszystkich zadań podczas realizacji projektu.


Do realizacji założonych celów jako najbardziej przydatna i efektywna forma pracy została wykorzystana metoda projektu edukacyjnego. Projekt realizowany był w formie zajęć warsztatowych, spotkań redakcyjnych, wycieczek i spotkań edukacyjno - informacyjnych